وبلاگ

“طبع زعفران” + زعفران گرم است یا سرد؟ + زعفران در طب سنتی

زعفران (سرده) - زعفران آنا قاین

طبع زعفران | طبع زعفران گرم است یا سرد؟

حتما تا بحال پیش اومده که پرسیدید طبع زعفران چیست؟ ایا زعفران گرمی است یا سردی؟ زعفران سرد است یا گرم؟ زعفران طبع گرم دارد یا سرد؟ این ها سوالاتی هستند که در ذهن بسیاری از مردم وجود دارد. پاسخ این سوال برای افراد حساس، بسیار مهم است. زیرا ممکن است با استفاده زعفران، به حساسیت های مختلفی دچار شوند. در این مقاله به طور کامل به این موضوع می‌پردازیم.

طبع زعفران چیست؟ زعفران گیاهی میباشد که از نظر مزاجی دارای طبع گرم و خشک میباشد و کاربردهای بالینی و درمانی بسیاری دارد.

وی گفت: بر این مبنا فردی كه دارای مزاج صفراوی و كبد گرم است و عنصر آتش در او بالا است شاید از زعفران بهره چندانی نبرد اما اكثریت افراد جامعه دارای مزاح مختلط هستند به گونه ای كه كبد گرم و بیشتر اندام های سرد دارند و برای این افراد بهتر است زعفران موضعی مصرف شود.

 

زعفران (سرده) - زعفران آنا قاین

 

زعفران گرم است یا سرد ؟

طبع زعفران گرمه یا سرد؟ این تقسیم بندی بر اساس اركان عناصر اربعه میباشد و طبق منابع اصلی طب سنتی از نظر درجه گرمی دو و درجه خشكی در سطح یك جای گرفته اند. در عین حال در كتاب مخزن الادویه بیان  شده كه برخی حكما آن را درجه سه از نظر گرمی و از بعد خشكی درجه دو عنوان كرده اند.

در طب سنتی هر گیاه دارویی و عناصر اعم از جامدات و مواد معدنی و گیاهان از نظر خشكی ، تری ، سردی و گرمی هر یك به چهار درجه تقسیم بندی می شوند.

 بعنوان مثال میزان گرمی یك عنصر در این تقسیم بندی درجه یك آن شامل مواد غذایی میباشد، درجه دو جنبه دارویی دارد و درجه سه گرمی به گونه است كه استفاده مكرر و تكرار در مصرف بیماری زا است و درجه چهار آن به مفهوم آنكه جزو سموم است. زعفران از گیاهانی است كه در بسیاری از موارد جنبه دارویی دارد و آثار مثبتی هم در درمان برخی بیماری ها دارد.

 

طبع زعفران - زعفران آنا قاین

 

طبع زعفران گرم یا سرد؟

طبع زعفران گرمه یا سرد؟ از نظر خشكی هم زعفران یك عنصر مفید در دفع اخلاط فاسده و محلل و كاهنده اخلاط حاصل از بلغم است. این متخصص طب سنتی ،آثار زعفران در سیستم كلیه و مجاری ادراری را هم مدر و ادرار آور عنوان و ذكر كرد: در واقع از دیدگاه طب سنتی نخست باید مزاج افراد شناخته شده و بر این مبنا عناصر مختلف و موثر و یا مضر بودن آن برای فرد مشخص شود.

وی گفت: بر این مبنا فردی كه دارای مزاج صفراوی و كبد گرم است و عنصر آتش در او بالا است شاید از زعفران بهره چندانی نبرد اما اكثریت افراد جامعه دارای مزاح مختلط هستند به گونه ای كه كبد گرم و بیشتر اندام های سرد دارند و برای این افراد بهتر است زعفران موضعی مصرف شود.

وی ادامه داد : از جمله كاربردهای بالینی این گیاه استفاده از آن برای تسهیل زایمان های سخت است .

 

آیا زعفران سرد است یا گرم - زعفران آنا قاین

 

اگر طبع زعفران نظر شما را جلب کرده است و به دنبال فروشنده زعفران در شهر خود هستید، به مکان درستی آمده‌اید. زعفران آناقاین یکی از بزرگترین فروشندگان زعفران قاینات در ایران است.

شما عزیزان به راحتی میتوانید وارد سایت ما شوید و زعفران مورد نیاز خود را تهیه کنید. همچنین شما می‌توانید از طریق همین صفحه زعفران یک گرمی، زعفران دو گرمی و زعفران چهار گرمی را تهیه کنید.

برای مشاهده قیمت بروز زعفران عمده، می توانید به صفحه قیمت زعفران امروز لطفا مراجعه کنید؛ این صفحه تقریبا هر روز بروزرسانی می شود. همچنین ما بسته های کادویی زعفران در طرح های مختلفی عرضه میکنیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه خرید زعفران کادویی مراجعه کنید.

آیا زعفران سرد است یا گرم

در ادامه موضوع آیا زعفران سرد است یا گرم باید بگوییم که از مهمترین آثار و موارد استفاده از زعفران را رفع تمامی انسدادهای عروقی عنوان كرد و گفت: سكته مغزی در اثر انسداد عروق نه فشار خون با رعفران قابل بهبود و رفع است.

استفاده از زعفران در طول هفته به میزان دو بار و یا به صورت یك روز در میان در درمان كبد چرب هم موثر است.

وی گلبرگ و كلاله زعفران را در جلای چشم و افزایش قدرت بینایی هم موثر دانست و افزود: از ضماد زعفران هم برای درمان بیماری نقرس و درمان درد مفاصل استفاده می شود.

وی با بیان اینكه زعفران در درمان بیش از یكصد نوع بیماری كاربرد مستقیم دارد، افزود : در عین حال مداومت در مصرف زعفران موجب كدورت اعصاب و آسیب دیدن آن می شود.

 

ایا زعفران گرمی است یا سردی - زعفران آنا قاین

 

زعفران در طب سنتی اسلامی

زعفران همواره در بین ما ایرانی ها از جایگاه ویژه ای دارا بوده، طعم و عطر دلنشین آن همواره یاد آور غذاهای اصیل ایرانی بوده میباشد. علاوه بر استفاده از زعفران در تهیه و تزئین غذاها، این ادویه ارزشمند و پرخاصیت از خواص درمانی و دارویی  بسیاری برخوردار بوده، زعفران در طب سنتی از جایگاه ویژه ای برای درمان بیماری ها به خصوص رفع اضطراب، استرس، ناراحتی و افسردگی برخوردار  بوده و هست.

شما عزیزان به راحتی میتوانید وارد سایت ما شوید و زعفران مورد نیاز خود را تهیه کنید. همچنین شما می‌توانید از طریق همین صفحه زعفران یک گرمی، زعفران دو گرمی و زعفران چهار گرمی را تهیه کنید.

 

خواص گل زعفران در طب سنتی چیست؟

در طب سنتی زعفران به عنوان آرام بخش، مسکن، ضد اسپاسم و مقوی معده مصرف میکنند و در تغذیه معطر کننده، طعم و رنگ دهنده میباشد. با توجه به رنگ بسیار غلیظی که از آن تولید می‌شود در صنایع آرایشی، داروسازی، قنادی نیز استفاده می‌شود.

طبع زعفران چیست؟ گرم یا سرد

زعفران چیست  : زعفران گیاهی میباشد که از نظر مزاجی دارای طبع گرم و خشک میباشد و کاربردهای بالینی و درمانی بسیاری دارد. این تقسیم بندی بر اساس ارکان عناصر اربعه است و طبق منابع اصلی طب سنتی از نظر درجه گرمی دو و درجه خشکی در سطح یک قرار دارد. در عین حال در کتاب مخزن الادویه گفته شده است  که برخی از اطبا آن را درجه سه از نظر گرمی و از بعد خشکی درجه دو عنوان کرده اند.

در طب سنتی هر گیاه دارویی و عناصر اعم از جامدات و مواد معدنی و گیاهان از نظر خشکی، تری، سردی و گرمی هر یک به چهار درجه تقسیم بندی می شوند.

به ‌عنوان مثال میزان گرمی یک عنصر در این تقسیم بندی درجه یک آن شامل مواد غذایی است، درجه دو جنبه دارویی دارد و درجه سه گرمی به گونه است که استفاده مکرر و تکرار در مصرف بیماری زا است و درجه چهار آن به مفهوم آنکه جزو سموم است و باعث مسمومیت می شود.

 گل زعفران از گیاهانی است که در بسیاری از موارد جنبه دارویی دارد و آثار مثبتی هم در درمان برخی بیماری ها دارد.از نظر خشکی هم زعفران یک عنصر مفید در دفع اخلاط فاسده و محلل و کاهنده اخلاط حاصل از بلغم است.

 

طبع زعفران گرم است یا سرد - زعفران آنا قاین

 

طبع زعفران از دیدگاه طب سنتی و اسلامی

از دیدگاه طب سنتی زعفران تمایل و نفوذ مواد غذایی و داروها را به قلب بالا میبرد. همچنین مصرف آن نشاط آور بوده و تقویت‌کننده قلب است.

زعفران از جمله ادویه‌هایی است که در آشپزی ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد و بسیاری از خانم‌های ایرانی برای رنگ زیبا و بوی خوشی که دارد در غذاهای خود از آن استفاده می‌کنند.

مصلح زعفران چیست؟

میتوان از زعفران به عنوان مصلح برای مواد غذایی که طبع سردی دارنداستفاده کرد و همچنین برعکس این حالت نیز امکان پذیر است.

خواص و مضرات زعفران در طب سنتی

 مصرف چای زعفران به هضم غذا کمک می‌کند، مسکن درد و قاعده‌آور است و باعث تحریک اعصاب می‌شود. خون ساز است و گردش خون را آسان می‌کند، خونریزی‌های بعد از زایمان را از بین می‌برد وتقویت‌کننده قوای جنسی است.

از دیگر فواید زعفران در طب سنتی : زعفران تصفیه و تقویت‌کننده کبد است و به رفع سرفه و درمان برونشیت کمک می‌کند.

 چای زعفران کلیه و مثانه را پاک می‌کند. آرام بخش، خواب‌آور و ضد تشنج است. گاز معده را برطرف می‌کند،ادرارآور است و حتی می‌تواند پوست صورت را روشن کند.

 نتیجه طبع زعفران

اگر شما هم جزو افرادی بودید که سوالاتی مانند زعفران گرمیه یا سردی، طبع زعفران گرم است یا سرد در ذهن خود داشته اید، به طور حتم با خواندن این مقاله، جواب سوال خود را گرفته اید. اگر با خواندن این مقاله، متوجه شدید که شما می توانید بدون مشکل از زعفران استفاده کنید و قصد خرید زعفران دارید، به مکان درستی آمده اید.

زعفران آناقاین یکی از بزرگترین تامین کنندگان زعفران قائنات در ایران است. ما محصولات خود را در بسته بندی های بسیار شیک و مناسب هدیه آماده کردیم. همچنین اگر زعفران را برای مصارف خانگی نیاز دارید، ما بسته بندی های یک مثقالی و نیم مثقالی برای شما آماده کردیم.

 

وقتی می گوییم بزرگترین تامین کننده زعفران قائنات در دنیا منظورمان چیست؟ یعنی شما هیچ محدودیتی در اندازه سفارش خود ندارید و هر مقداری که نیاز دارید می توانید سفارش دهید.

برای مثال در ویدئو زیر، ما 150 کیلو زعفران به یکی از مشتریان عرب زبان خود در کشور های عربی ارسال کردیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *