وبلاگ

آیا زعفران برای کرونا ویروس مفید است؟

زعفران و کرونا - زعفران آنا قاین

هفتمین و جدیدترین ویروس از خانواده کرونا ویروس های انسانی ویروس SARS-CoV-2 است که سازمان بهداشت جهانی بیماری ایجاد شده توسط این ویروس را COVID-19 نامگذاری کرده است. کروناویروس SARS-CoV-2 در اواخر سال ۲۰۱۹ به عنوان یک ویروس جدید معرفی گردید و سازمان بهداشت جهانی در ژانویه ۲۰۲۰ به دلیل انتشار سریع این ویروس وضعیت فوق العاده اعلام کرد. اما آیا زعفران برای کرونا ویروس مفید است؟

یکی از ادویه هایی که این روزها خیلی درباره اش صحبت می شود، زعفران است. این وسط سوالهای مختلفی در رابطه با تاثیر زعفران بر کرونا مطرح می شود. واقعا تاثیر زعفران بر کرونا چیست؟  زعفران چگونه می تواند به ما در مقابل کرونا کمک کند؟ در این پست درباره تاثیر زعفران بر کرونا صحبت می کنیم.

 

اثر زعفران بر کرونا - زعفران آنا قاین

 

همین ابتدا بریم 3 تا از سوالات متداول مردم درباره تاثیر زعفران بر کرونا را پاسخ دهیم.

  • آیا زعفران می تواند از COVID-19 جلوگیری کند؟

در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد زعفران می تواند از COVID-19 جلوگیری کند. در حالی که نشان داده شده است که زعفران دارای خواص ضد ویروسی و تقویت کننده سیستم ایمنی است، نباید به آن به عنوان تنها روش پیشگیری از COVID-19 اعتماد کرد. موثرترین راه‌ها برای جلوگیری از شیوع کووید-19 شامل واکسن زدن، رعایت فاصله اجتماعی، پوشیدن ماسک و رعایت بهداشت دست است.

  • آیا مصرف زعفران به عنوان درمان کووید-19 بی خطر است؟

در حالی که زعفران به طور کلی در صورت مصرف متعادل بی خطر است، مهم است که قبل از استفاده از زعفران برای درمان کووید-19 با پزشک مشورت کنید. این به این دلیل است که تحقیقات محدودی در مورد اثرات زعفران بر COVID-19 وجود دارد و نباید از آن به عنوان تنها روش درمانی برای این بیماری ویروسی استفاده شود. یک متخصص مراقبت های بهداشتی می تواند بر اساس نیازهای فردی و وضعیت سلامتی شما در مورد استفاده مناسب از زعفران راهنمایی کند.

  • آیا زعفران می تواند کووید-19 را درمان کند؟

در حال حاضر هیچ درمانی برای COVID-19 وجود ندارد و نباید به زعفران به عنوان تنها روش درمانی برای این بیماری ویروسی اعتماد کرد. در حالی که زعفران ممکن است فواید بالقوه ای برای درمان COVID-19 داشته باشد، تحقیقات بیشتری برای تایید این اثرات مورد نیاز است. در صورت مشاهده علائم کووید-19 و پیروی از برنامه درمانی توصیه شده توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی مهم است که به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

اگر برای به دنبال زعفران برای کرونا هستید، به مکان درستی آمده اید. شما می‌توانید از طریق همین صفحه زعفران یک گرمی، زعفران دو گرمی و زعفران چهار گرمی را تهیه کنید.

 

 

همچنین برای مشاهده قیمت بروز زعفران عمده، می توانید به صفحه قیمت زعفران مراجعه کنید؛ این صفحه تقریبا هر روز بروزرسانی می شود. همچنین ما بسته های کادویی زعفران در طرح های مختلفی عرضه میکنیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه خرید زعفران کادویی مراجعه کنید.

اثرات زعفران بر کرونا ویروس چیست؟

اثرات زعفران بر کرونا ویروس تاثیری غیر مستقیم است. در اصل زعفران از راه تقویت سیستم ایمنی سبب خواهد شد تا انسان بدن مقاومتری در مقابله با بیماری ها داشته باشد.

از دیرباز ها، زعفران به عنوان ادویه ای که اثرات درمانی مختلفی دارد، استفاده می شد. خواص زعفران بامرور زمان و طی تحقیقات گسترده به اثبات رسیده اند. اثرات درمانی زعفران به دلیل وجود آنتی اکسیدانهای مختلف مثل پیکروکروسین (که اثر ضد سرطانی دارد)، کروسین، سافرانال (که برای تقویت سیسم ایمنی فوق العاده است) و آنتی اکسیدانهای دیگر است. در کنار این انتی اکسیدانها، زعفران سرشار از آهن، منیزیم، روی، ویتامینهای A، ‌‌B ،C ریبوفلاوین، اسید فولیک وغیره میباشد.

 

زعفران و کرونا - زعفران آنا قاین

 

آنتی اکسیدانهای زعفران (مخصوصا کارتنویید) بر انرژی و ایمنی بدن تاثیری فوق العاده دارند. مصرف ۱۰۰ میلی گرم زعفران (تقریبا یک تا دو شاخه  زعفران) در روز می تواند انرژی بدن را بدون به وجود آمدن هرگونه مشکل بالا ببرد. 

نکته ای که برای سیستم ایمنی بدن خیلی اهمیت دارد، صحیح کار کردن دستگاه گوارش و سیستم هضم غذا است. دستگاه گوارش هر وقت که در حالت ایده آل خودش باشد، باعث تقویت اسیستم ایمنی بدن می شود. زعفران تاثیر فوق العاده ای بر دستگاه گوارش و هضم غذا دارد و از این طریق به تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

آیا کروناویروس SARS-CoV-2 می تواند از راه آب و غذای آلوده به افراد دیگر انتقال پیدا کند؟

مطالعات برای بررسی چگونگی انتشار سریع ویروس در مناطق اپیدمی و راههای مختلف انتقال ویروس در حال انجام است. گیرنده شناسایی شده ویروس  SARS-CoV-2 برای ورود به سلول های انسان با کروناویروس سارس مشترک می باشد و این گیرنده علاوه بر سلول های ریه در سطح سلول های روده نیز موجود است و بنابراین این بافت ها می توانند به عنوان هدف اولیه ویروس مطرح شوند.

درباره زعفران آناقاین فروشنده زعفران

بسیاری از مردم به دنبال فروشنده زعفران هستند. ما عرضه کننده زعفران ایرانی هستیم و اگر می خواهید زعفران را به صورت عمده بخرید جای درستی آمده اید. زعفران ما از شهر قاین ایران که یکی از معروف ترین شهرهای کیفیت زعفران است، برداشت می شود. این شهر در ایران به شهر زعفران معروف است.

ما همچنین شعبه دیگری در لیون فرانسه داریم که سفارش در اروپا را برای شما بسیار آسان می کند. برای اطلاع از قیمت دقیق زعفران می توانید از طریق صفحه تماس با ما یا واتساپ با ما در ارتباط باشید.

وقتی می خواهید زعفران را به صورت عمده بخرید باید از کیفیت زعفرانی که می خرید مطمئن باشید. زعفران ما دارای گواهینامه از آزمایشگاه SAI CHIMIE است که یکی از معروف ترین آزمایشگاه های فرانسه می باشد. همچنین زعفران ما در بسته بندی های مختلف و مجلل بسته بندی می شود. بسته بندی های مختلف ما را می توانید در زیر مشاهده کنید.

Qaen city

همچنین زعفران ما در بسته بندی های مختلف و لوکس بسته بندی می شود. بسته بندی متفاوت ما را می توانید در زیر مشاهده کنید. شما می توانید زعفران را با این بسته بندی ها از فروشگاه اینترنتی ما خریداری کنید. همچنین می‌توانید ما را در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و آپارات پیدا کنید. در ادامه بسته بندی های مختلف زعفران ما را مشاهده می کنید.

 

 

 

2 دیدگاه در “آیا زعفران برای کرونا ویروس مفید است؟

  1. مطهره گفت:

    سلام ژله زعفرانی چطوری درست کنم؟

    1. محمدرضا باقری موحد گفت:

      سلام و درود. لطفا به صفحه طرز تهیه ژله زعفرانی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *