وبلاگ

برنج زعفرانی + “طرز تهیه برنج زعفرانی و زرشک” در 8 مرحله

طرز تهیه زعفران روی برنج - زعفران آناقاین

طرز تهیه برنج زعفرانی و زرشک چگونه است؟ نحوه درست كردن برنج زعفراني؟ طرز تهیه برنج زعفرانی برای تزیین؟ طرز تهیه زعفران پلو؟ اگر شما هم بخواهید کمی غذای خود را تزئین کنید، حتما به این سوالات بر خورده اید. در این صفحه، میریم که این سوالات را جواب دهیم.

خب حالا خیلی سریع به سراغ طرز تهیه برنج زعفرانی و زرشک برویم.

طرز تهیه برنج زعفرانی و زرشک - زعفران آنا قاین

داشتن یک سفره با غذاهای خوش رنگ و خوشمزه می تواند میزان سلیقه کدبانوی منزل شما را به نمایش بگذارد، مخصوصا اینکه مهمانانی خاص داشته باشید. همه کدبانوها در چنین مواقعی تلاش می کنند تا با تزئین برنج علاوه براینکه شکل زیبا و خاصی به سفره خود بدهند، سلیقه خود را هم به مهمانان و دیگر اعضا نشان بدهند. بعضی از کدبانوها برای تزئین برنج خود، از زعفران کمک میگیرند. برنج زعفرانی را بارها دیده اید ؛ برنج هایی روی غذاهای خورشتی مانند قیمه وقورمه یا زرشک پلو با مرغ قرار دارد.

دستورالعمل تهیه برنج زعفرانی خیلی راحت میباشد و فقط تنها ماده اضافه ای که مورد نیاز است، زعفران است که آن در هنگام پخت به برنج اضافه می کنید. اما قبل از اینکه وارد بحث چگونگی طرز تهیه برنج زعفرانی بشویم، بد نیست کمی در مورد زعفران و خواص آن بحث کنیم تا کمی بیشتر با این ادویه گران قیمت آشنا شویم.

برنج زعفرانی زعفران آناقاین

خواص زعفران برای برنج زعفرانی

زعفران گیاه پیازدار میباشد که به عنوان چاشنی و رنگ دهنده غذا بهره میگیرند. زعفران دارای ارزش مواد غذایی بالایی میباشد و از این رو خواص زیادی برای استفاده در برنج و برنج زعفرانی دارد. البته به این نکته دقت کنید که رنگ دهنده های زعفرانی زیادی امروزه وارد بازارشده است که فقط تعدادی از آن ها دارای مجوز بهداشتی هستند و بهتراست که این نوع محصولات در مواقع محدود بودن دسترسی به زعفران، مورد استفاده قرار بگیرد. در حالت کلی زعفران دارای خواص زیر است:

– موجب کاهش کلسترول و چربی خون می شود.

– آرام بخش

– اشتها آور

– تقویت کننده ذهن

– پیشگیری بیماری های قلبی

– درمان کننده بیماری های چشمی، پوستی، رفع نفخ، معده درد و کم خونی

– کمک به هضم غذا

– ضد افسردگی

– جلوگیری از پیشرفت بیماری چشمی و مانع کم دیدی در بزرگسالان

– ضد سرطان

این ها فقط بخشی از خواص زعفران بودند که شما می توانید در تهیه برنج زعفرانی استفاده کنید.

شما عزیزان به راحتی میتوانید وارد سایت ما شوید و زعفران مورد نیاز خود را تهیه کنید. همچنین شما می‌توانید از طریق همین صفحه زعفران یک گرمی، زعفران دو گرمی و زعفران چهار گرمی را تهیه کنید.

 

 

 

طرز تهیه برنج زعفرانی

برای تهیه برنج زعفرانی به دو روش میتوانید اقدام کنید:

– اکثر خانم ها، برنج زعفرونی را برای تزئین بر روی برنج ساده استفاده می کنند و بیشتر مصرف آن در غذاهای خورشتی و زرشک پلو با مرغ میباشد.

– در بعضی از مناطق، گل برنج را زعفرانی می کنند که به آن برنج کامل زعفرانی می گویند.

طرز تهیه زعفران روی برنج - زعفران آناقاین

اما روش تهیه برنج زعفرانی

– زعفران را می توان در تهیه پلو ساده یا کته و تهیه برنج آبکشی استفاده کرد. روش اول، این است که شما بخواهید تا برنج زعفرونی کامل بپزید.

– ابتدا براساس تعداد چند پیمانه برنج را با آب ولرم شستشو بدهید و نمک زده و خوب به هم بزنید و اجازه بدهید که برنج به مدت 2تا3 ساعت در آب بماند. سطح آب باید 1تا 2 بند انگشت از برنج بالاتر باشد به آن استراحت بدهید.

– درون یک قابلمه دیگر آب به مقدار دو سوم ریخته و برروی اجاق قرار می دهید تا جوش بیاید. بعد از اینکه جوش آمد، برنج خیس خورده را داخل آن می ریزید.

– بعد از حدود ده دقیقه که برنج داخل آب خوب پخت و آب موجود در برنج تبخیر شده بود و  برنج به مرحله دم کردن رسیده است ، آن را آبکش کنید.

اینجا مقداری تفاوت در تهیه برنج زعفرانی پلویی و برنج آبکشی بوجود می آید که برای شما بیانن میکنیم تفاوت این دورا.

تزیین برنج زعفرانی - زعفران آناقاین

– اگر قصد تهیه پلو کته دارید که دیگر نیازی به آبکشی نمیباشد. بعد از اینکه آب کامل تمام شد و قبل از استفاده از دم کنی، زعفران را دم کرده و برروی سطح برنج بریزید. روش دم کردن زعفران هم به این صورت که مقداری از آسیاب شده آن را داخل آبجوش ریخته و بعد یک نعلبکی برروی استکان قرار داده تا دم بکشد.

– اگر قصد تهیه برنج آبکش داشته باشید، بعد از اینکه برنج خود را آبکش کردید، زعفران دم کرده را برروی برنج قرار بدهید. دقت کنید که زعفران حتما باید بعد از آبکشی اضافه شود؛ زیرا اگر در هنگام آبکشی اضافه کنید، تمام ماده زعفران همراه آب از بین خواهد رفت و خاصیتی نخواهد داشت.

– بعد از اینکه برنج را آبکشی کردید و آن را داخل قابلمه برگردانید که البته بهتر است کف قابلمه را با روغن چرب کرده و از سیب زمینی و نان برای ته دیگ استفاده کنید، زعفران دم کرده را همراه با دیگر چاشنی ها به آن اضافه کنید و اجازه بدهید تا برنج کامل دم بکشد.

– اگر هم قصد تهیه برنج زعفرونی کامل نداشته باشید و هدف شما تزئین سطح رویی آن است، زعفران را همراه آب جوش با روغن داغ می ریزیم و بعد از مدتی مقداری از برنج سفید را که قبلا آماده کرده بودید، به آن ها اضافه کنید و خوب بهم می زنید. سپس می توانید از این برنج برای تزئین سطح رویی استفاده کنید.

طرز تهیه برنج زعفرانی برای تزیین - زعفران آناقاین

زینت دادن برنج زعفرانی | تزیین برنج زعفرانی

تزیین برنج زعفرانی به راه های مختلفی انجام می‌شود. که برای شما چند مورد از آن را بیان میکنیم؛ فقط کافی است که کمی خلاقیت و ذوق هنری به خرج بدهید. اگر هم ایده ای به ذهنتان نمی‌آید ، می توانید از اینترنت یا کتاب های آشپزی ایده های مختلفی را کسب کنید.

برای تزئین برنج زعفرانی می توانید از مخلوط ایده های زیر کمک بگیرید:

  • برنج زعفرانی و زرشک (البته می توانید از برنج مخلوط شده با آلبالو هم برای تزئین قسمت های دیگر نیز استفاده کنید.)
  • برنج زعفرانی و خلال بادام
  • برنج زعفران و خلال پسته
  • زعفران برنج و ته‌دیگ

اگر برای زعفران پلو یا برنج زعفرونی خود به زعفران درجه یک نیاز دارید، به مکان درستی آمده‌اید. زعفران آناقاین یکی از بزرگترین تامین کنندگان زعفران قاینات در ایران است. همچنین ما زعفران را به همه جای دنیا صادر می‌کنیم. اگر به دنبال زعفران به صورت مثقالی، زعفران برای هدیه هستید، حتما پیشنهاد می‌کنیم که از فروشگاه ما در صفحه خرید زعفران کادویی دیدن کنید. در این صفحه ما زعفران صادراتی قاینات را در بسته بندی های بسیار شیک آماده کردیم که حداقل ارزش یک بار دیدن را دارد.

همچنین اگر به دنبال زعفران عمده هستید و قیمت آن را می‌خواهید، در صفحه قیمت زعفران امروز، ما قیمت 13 نوع زعفران را در مقدار های یک کیلو، 100 گرم، 50 گرم و 25 گرم آماده کردیم و به صورت روزانه، آن را بروزرسانی می‌کنیم.

وقتی می‌گوییم یکی از بزرگترین تامین کنندگان زعفران، منظورمان چیست؟ در ویدیو زیر شما می توانید 150 کیلو زعفران قاینات را مشاهده کنید که ما برای یکی از کشتریان عرب خود در کشور های عربی ارسال کردیم.

 

 

درباره زعفران آنا قاین

بسیاری از مردم به دنبال مکانی هستند که بتوانند زعفران را به صورت عمده خریداری کنند. ما عرضه کننده زعفران ایرانی هستیم و اگر می خواهید زعفران را به صورت عمده بخرید جای درستی آمده اید. زعفران ما از شهر قاین ایران که یکی از معروف ترین شهرهای کیفیت زعفران است، برداشت می شود. این شهر در ایران به شهر زعفران معروف است.

ما همچنین شعبه دیگری در لیون فرانسه داریم که سفارش در اروپا را برای شما بسیار آسان می کند. برای اطلاع از قیمت دقیق زعفران می توانید از طریق صفحه تماس با ما یا واتساپ با ما در ارتباط باشید.

همچنین شما می‌توانید با دنبال کردن ما در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، آپارات از بروز ترین اخبار در مورد محصولات ما با خبر شوید. 

وقتی می خواهید زعفران را به صورت عمده بخرید باید از کیفیت زعفرانی که می خرید مطمئن باشید. زعفران ما دارای گواهینامه اروپایی از آزمایشگاه SAI CHIMIE است که یکی از معروف ترین آزمایشگاه های اروپا می باشد. همچنین زعفران ما در بسته بندی های مختلف و مجلل بسته بندی می شود. بسته بندی های مختلف ما را می توانید در زیر مشاهده کنید.

Qaen city

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *