وبلاگ

طرز تهیه شله زرد زعفرانی سریع و خانگی + انواع تزیین

تزیین شله زرد

طرز تهیه شله زرد زعفرانی

 مطمئنا برای شما هم پیش آمده که هوس شیرینی کرده باشید ولی ندانید که چی درست کنید، ولی با مطالعه این مقاله، دفعه بعد که این حس به سراغ شما آمد سریع به آشپزخانه بروید و شله زرد زعفرانی خوشمزه را درست کنید. ما در ادامه قصد داریم طرز تهیه شله زرد زعفرانی خانگی را باهم مرور کنیم.

تزیین شله زرد با دارچین

مواد لازم تهیه شله زرد سریع

  • برنج دانه‌ریز : یک پیمانه
  • آب : شش پیمانه
  • شکر : دو پیمانه
  • خلال بادام : یک چهارم پیمانه
  • کره : 50 گرم
  • زعفران ساییده و دم‌شده : نصف استکان
  • گلاب : نصف پیمانه
  • دارچین، خلال بادام و پسته : به مقدار لازم
برای مشاهده قیمت بروز زعفران عمده، می توانید به صفحه قیمت عمده زعفران مراجعه کنید؛ این صفحه تقریبا هر روز بروزرسانی می شود. همچنین ما بسته های کادویی زعفران در طرح های مختلفی عرضه میکنیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه خرید زعفران کادویی مراجعه کنید.

شما عزیزان به راحتی میتوانید وارد سایت ما شوید و زعفران مورد نیاز خود را تهیه کنید. همچنین شما می‌توانید از طریق همین صفحه زعفران یک گرمی، زعفران دو گرمی و زعفران چهار گرمی را تهیه کنید.

 

طرز تهیه شله زرد زعفرانی ساده خانگی

 مرحله اول طرز تهیه شله زرد زعفرانی

در مرحله اول برنج را شسته و حداقل سه ساعت در آب بخوابانید تا خیس بخورد، بعد از سه ساعت آب آن را خالی کنید. برای پختن برنج، شش پیمانه آب را روی آن بریزید و روی شعله ملایم اجاق قرار دهید

 

طرز تهیه شله زرد زعفرانی

مرحله دوم طرز تهیه شله زرد سریع

بعد از مرحله اول زمانی که برنجتان کاملا پخته شد (حدودا بعد یک ساعت) وقت اضافه کردن شکر به آن است، زمانی که شکر را به آن اضافه می کنید،  کمی آب می‌اندازد و اگر آب برنجتان اضافی شد اصلا جای نگرانی نیست چون در مرحله جوشاندن، تبخیر می شود.

مرحله سوم

در مرحله سوم وقت اضافه کردن هل ساییده شده و کره به همراه زعفران مخصلوط شده با آب جوش است. باید این مواد را به برنج اضافه کنیم و خوب هم بزنیم تا در قابله یا دیگ ته نگیرد.

مرحله چهارم

پخت این دسر حدودا سه ساعت به طول می انجامد. زمانی که غلظت آن به حد مطلوبی رسید باید گلاب و هل را به برنج اضافه کنیم و 5 دقیقه روی شعله بگذاریم. بعد از 5 دقیقه قابلمه یا دیگ را از روی شعله برداید

عکس شله زرد تزیین شده

مرحله پنجم: تزیین شله زرد با دارچین

در مرحله آخر باید بادام های خلال شده را به برنج اضافه کرد که حتما لزومی به این کار نیست. همچنین تزیین شله زرد با دارچین را فراموش نکنید که بسیار خوش طعمش می‌کند

و حالا شله زرد زعفرانی خوشمزه شما آماده است که می توانید آن را میل کنید

 عکس شله زرد تزیین شده | طرح روی شله زرد

در ادامه چند عکس شله زرد تزیین شده و تزیین روی شله زرد را مشاهده می‌کنیم.

در تصویر اول تزیین شله زرد با دارچین و پسته و گل محمدی و خلال بادام.

تزیین روی شله زرد
در این بخش، عکس شله زرد تزیین شده با بادام و خلال و گل محمدی رو شاهد هستیم.
طرح روی شله زرد
تزیین شله زرد با دارچین به صورت زیبا را در این تصویر شاهد هستیم.
تزیین شله زرد با دارچین و خلال بادام
در این تصویرتزیین روی شله زرد با دارچین و خلال پسته و بادام و نارگیل را مشاهده می‌کنیم.
تزیین شله زرد
در این طرح روی شله زرد، شله زرد با دارچین به صورت نوشتاری برای مراسمات مذهبی تزیین شده است.
طراحی روی شله زرد

درباره زعفران آناقاین

بسیاری از مردم به دنبال فروشنده زعفران هستند. ما عرضه کننده زعفران ایرانی هستیم و اگر می خواهید زعفران را به صورت عمده بخرید جای درستی آمده اید. زعفران ما از شهر قاین ایران که یکی از معروف ترین شهرهای کیفیت زعفران است، برداشت می شود. این شهر در ایران به شهر زعفران معروف است.

ما همچنین شعبه دیگری در لیون فرانسه داریم که سفارش در اروپا را برای شما بسیار آسان می کند. برای اطلاع از قیمت دقیق زعفران می توانید از طریق صفحه تماس با ما یا واتساپ با ما در ارتباط باشید.

وقتی می خواهید زعفران را به صورت عمده بخرید باید از کیفیت زعفرانی که می خرید مطمئن باشید. زعفران ما دارای گواهینامه اروپایی از آزمایشگاه SAI CHIMIE است که یکی از معروف ترین آزمایشگاه های اروپا می باشد. همچنین زعفران ما در بسته بندی های مختلف و مجلل بسته بندی می شود. بسته بندی های مختلف ما را می توانید در زیر مشاهده کنید.

Qaen city

همچنین زعفران ما در بسته بندی های مختلف و لوکس بسته بندی می شود. بسته بندی متفاوت ما را می توانید در زیر مشاهده کنید. شما می توانید زعفران را با این بسته بندی ها از فروشگاه اینترنتی ما خریداری کنید. همچنین می‌توانید ما را در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و آپارات پیدا کنید. در ادامه بسته بندی های مختلف زعفران ما را مشاهده می کنید.

 

2 دیدگاه در “طرز تهیه شله زرد زعفرانی سریع و خانگی + انواع تزیین

  1. محمدباقر گفت:

    سلام. پخش زعفران در تبریز هم دارید؟

    1. محمدرضا باقری موحد گفت:

      سلام وقت بخیر. بله. لطفا به مقاله پخش زعفران در تبریز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *