وبلاگ

میزان مجاز مصرف زعفران چقدر است؟ + مقدار مجاز مصرف زعفران

مقدار مجاز استفاده زعفران - زعفران آنا قاین

مقدار مجاز استفاده زعفران

مقداری که شما مجاز می باشید در هر ماه زعفران استفاده نمایید 3 گرم است. این میزان معادل مصرف روزانه یک دهم گرم زعفران است. اگر مصرف زعفران در ماه بیشتر از 5 گرم شود مضر است و امکان دارد عوارضی به دنبال داشته باشد.

زمانی که از زعفران به عنوان دارو استفاده می کنید حداکثر مقدار مجاز آن 1 گرم است. مصرف بیش از ۳ گرم زعفران در یک وعده ضرر دارد و خطراتی را به دنبال دارد.

وجود «سافرانال» در زعفران  موجب سمیت آن در مصرف زیاد آن می شود و عوارضی مثل سر درد، سرگیجه، بی‌حالی، استفراغ، اسهال خونی، خون‌ریزی رحم، خون‌ریزی بینی، لب و پلک‌ها را به همراه خواهد داشت و در بعضی مواقع منجر به مرگ می شود.

استفاده زیاد از زعفران به غیر از موارد بالا موجب کاهش اشتها و اختلال حواس شده و برای کلیه‌ها ضرر دارد.

 

مقدار مجاز استفاده زعفران - زعفران آنا قاین

 

مصرف زعفران چه مقدار مجاز و برای چه کسانی مضر است؟

زعفران با دارا بودن خواص طعم دهندگی و تزئینی غذا همواره  مورد توجه عده ای از افراد قرار گرفته است. این ادویه گرانبها، نشاط آور بوده و از نظر سنتی دارای طبع گرم و خشک است.

مصرف زعفران به‌واسطه خواص آن در صنایع غذایی، شیرینی‌پزی، داروسازی و نساجی نیز مرسوم می باشد. با این اوصاف  برخی از افراد به‌منظور رنگ دادن غذا از رنگ‌های موجود در بازار و یا عطاری‌ها استفاده می نمایند. این دسته از افراد حتما باید روش خود را تغییر دهند زیرا این رنگ ها شیمیایی می باشند و سرطان زا هستند.

 

مقدار مجاز مصرف زعفران برای انسان - زعفران آنا قاین

 

مصرف زعفران برای چه افرادی مضر می باشد؟

افرادی که شرایط زیر را دارا می باشند تا حد امکان از مصرف زعفران خودداری نمایند:

  1. افرادی که چاق یا اضافه وزن دارند زیرا زعفران اشتها آور می باشد مصرف مداوم آن برای این افراد افزایش وزن را به دنبال خواهد داشت.
  2. افرادی که مشکل تعریق کف دست دارند در صورت مصرف زعفران, میزان تعریق کف دست آنها زیاد می شود.
  3. خانم های باردار در سه ماهه اول بارداری از مصرف زعفران جلوگیری نمایید زیرا باعث سقط جنین نیز می شود.
  4. افرادی که به علت شرایط خاص تمایل دارند افسرده باشند، با توجه به خاصیت نشاط‌آوری زعفران، نباید آن‌را مصرف کنند.

 

مصرف زعفران در دوران قاعدگی - زعفران آنا قاین

 

مقدار مجاز مصرف زعفران برای انسان

مصرف سه گرم زعفران (زعفران خالص ایرانی) در ماه برای هر فرد مناسب است و مصرف زعفران بیش از پنج گرم در یک وعده غذایی عوارضی مانند سرگیجه ، کاهش ضربان قلب و حالت تهوع دارد.

مصرف زعفران بیشتر از مقدار مجاز برای زنان باردار توصیه نمی شود و ممکن است در ماه های اول بارداری منجر به سقط جنین شود. همچنین مصرف زیاد زعفران در دوران قاعدگی باعث افزایش اضطراب می شود. اگرچه نوعی خوردن 5 گرم زعفران برای یک نفر برای یک وعده به نوعی امکان پذیر نیست ، اما باید از اثرات احتمالی آنچه که مصرف می کند آگاهی داشت.  

مصرف زعفران در دوران قاعدگی

از طرف دیگر ، مصرف زعفران به مقدار کافی در دوران قاعدگی تأثیرات مثبتی دارد. حتما مقاله زعفران برای پریودی را مطالعه کنید. در صفحه لینک شده، توضیحات کاملی درباره زعفران در دوران قاعدگی شرح دادیم.

همچنین در صورت نیاز، میتوانید مقاله های زعفران در دوران بارداری و مصرف زعفران بعد از زایمان را مطالعه کنید.

 

مصرف زعفران چه مقدار مجاز و برای چه کسانی مضر است؟ - زعفران آنا قاین

 

شما عزیزان به راحتی میتوانید وارد سایت ما شوید و زعفران مورد نیاز خود را تهیه کنید. همچنین شما می‌توانید از طریق همین صفحه زعفران یک گرمی، زعفران دو گرمی و زعفران چهار گرمی را تهیه کنید.

 

 

 

همچنین شما امکان خرید زعفران کادویی و هدیه برای عزیزانتان هم از سایت ما دارید. در فروشگاه ما بیش از 30 مدل متنوع از پک های کادویی زعفران با رنگ و وزن های مختلف وجود دارد که برخی از آن ها را در قسمت پایین مشاهده می‌کنید.

 

 

 

دلیل علائم قبل از قاعدگی و افسردگی:

علت بروز علائم قبل از قاعدگی و افسردگی تغییر در فعالیت سروتونین است. زعفران روی ماده شیمیایی سروتونین در مغز تأثیر می گذارد.

سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که در خواب ، تغییر خلق و خو و تغییر رفتار ، اشتها و … نقش مهمی دارد.

اتصال سروتونین به برخی سلولهای تحریک کننده علائم افسردگی را نشان می دهد. علاوه بر این ، شرایط بیولوژیکی و عوامل خاصی مانند تولید مثل ، هورمون های ژنتیکی ، بارداری ، زایمان و یائسگی بر افسردگی تأثیر می گذارد.

در روند افسردگی در مغز ، ما با کمبود غلظت سروتونین روبرو هستیم. افرادی که سطح کمی سروتونین در مغزشان وجود دارد برای بهبود روحیه خود به غذاهای رنگارنگ (زعفران) روی می آورند. مصرف زعفران باعث افزایش سروتونین در مغز و در نتیجه کاهش افسردگی می شود. 

در این وبسایت شما میتوانید زعفران آنا قاین را که از بهترین زعفران سرگل قاینات دستچین شده است با قیمتی مناسب خریداری نمایید. برای خرید و اطلاع از قیمت زعفران با کیفیت بالا با ما تماس بگیرید.

درباره زعفران آناقاین

بسیاری از مردم به دنبال فروشنده زعفران هستند. ما عرضه کننده زعفران ایرانی هستیم و اگر می خواهید زعفران را به صورت عمده بخرید جای درستی آمده اید. زعفران ما از شهر قاین ایران که یکی از معروف ترین شهرهای کیفیت زعفران است، برداشت می شود. این شهر در ایران به شهر زعفران معروف است.

ما همچنین شعبه دیگری در لیون فرانسه داریم که سفارش در اروپا را برای شما بسیار آسان می کند. برای اطلاع از قیمت دقیق زعفران می توانید از طریق صفحه تماس با ما یا واتساپ با ما در ارتباط باشید.

وقتی می خواهید زعفران را به صورت عمده بخرید باید از کیفیت زعفرانی که می خرید مطمئن باشید. زعفران ما دارای گواهینامه اروپایی از آزمایشگاه SAI CHIMIE است که یکی از معروف ترین آزمایشگاه های اروپا می باشد. همچنین زعفران ما در بسته بندی های مختلف و مجلل بسته بندی می شود. بسته بندی های مختلف ما را می توانید در زیر مشاهده کنید.

Qaen city

همچنین زعفران ما در بسته بندی های مختلف و لوکس بسته بندی می شود. بسته بندی متفاوت ما را می توانید در زیر مشاهده کنید. شما می توانید زعفران را با این بسته بندی ها از فروشگاه اینترنتی ما خریداری کنید. همچنین می‌توانید ما را در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و آپارات پیدا کنید. در ادامه بسته بندی های مختلف زعفران ما را مشاهده می کنید.

 

 

 

10 دیدگاه در “میزان مجاز مصرف زعفران چقدر است؟ + مقدار مجاز مصرف زعفران

  1. یزدی گفت:

    زعفران زیاد در غذا بریزیم چی میشه؟

    1. محمدرضا باقری موحد گفت:

      سلام وقت بخیر در صورت ریختن زعفران در غذا بیش از یک گرم ممکن است خطرناک باشد، مخصوصا برای افراد باردار

  2. رشیدی گفت:

    مصرف زعفران مجاز برای هر آدم چقدره؟

    1. محمدرضا باقری موحد گفت:

      مصرف زعفران مجاز برای هر آدم 0.1 گرم برای هر شخص است یا به عبارتی یک دهم گرم.

  3. اسلامی گفت:

    سلام وقت بخیر. من نفهمیدم الان میزان مصرف زعفران در روز چقدر شد اخر؟

    1. محمدرضا باقری موحد گفت:

      سلام وقت بخیر. میزارن مصرف زعفران در روز یک دهم گرم هست یا همون 0.1 گرم. میزان مصرف زعفران در ماه هم میشه 3 گرم.

  4. میرصانعی گفت:

    سلام. میزان مصرف زعفران در روز چقدره؟

    1. محمدرضا باقری موحد گفت:

      سلام. مقداری که شما مجاز می باشید در هر ماه زعفران استفاده نمایید ۳ گرم است. یعنی میزان مصرف زعفران در روز برابر است با یک دهم گرم زعفران. اگر مصرف زعفران در ماه بیشتر از ۵ گرم شود مضر است و امکان دارد عوارضی به دنبال داشته باشد.

  5. محمدباقر گفت:

    سلام. پخش زعفران در تبریز هم دارید؟

    1. محمدرضا باقری موحد گفت:

      سلام وقت بخیر. بله. لطفا به مقاله پخش زعفران در تبریز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *